گشت سنگ

ترویج ورزش مهیج سنگنوردی و کوهنوردی

گشت سنگ

ترویج ورزش مهیج سنگنوردی و کوهنوردی

از سنگ نوردی زنجان؛

یک فعال هیأت استان زنجان:
می توان آینده روشنی را برای سنگ نوردی زنجان تصور کرد

حمید صدیقیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ـ منطقه زنجان، اظهار کرد: در صورت حمایت برای میزبانی رقابت های سنگ نوردی قهرمانی آسیا، می توان آینده بسیار روشنی را برای سنگ نوردی زنجان تصور کرد.

وی با بیان اینکه از امسال لیگ سراسری سنگ نوردی در تمام رده های سنی راه اندازی خواهد شد، تصریح کرد: سعی ما بر این است تا با تعیین حامی مالی در این زمینه، بتوانیم حضور قدرتمندی در اولین دوره لیگ سراسری داشته باشیم؛ چرا که سنگ نوردی زنجان یکی از قطب های این رشته در کشور محسوب می شود و می تواند در صورت حمایت به نتایج مطلوبی دست یابد.

صدیقیان با تأکید بر اینکه به دلیل برگزاری رقابت های آسیایی در پاییز امسال، همه مسابقات استانی و کشوری در شش ماهه اول برگزار می شود، عنوان کرد: با حضور موفق در رقابت های کشوری و افزایش سهمیه ملی پوشان استان می توانیم گامی بلند در رقابت های آسیایی برداریم.

مسئول کارگروه صعودهای ورزشی استان از راه اندازی دو رشته جدید سنگن وردی در زنجان خبر داد و افزود: با توجه به اینکه استان زنجان در رشته های سرعت و سرطناب در وضعیت مطلوبی به سر می برد، بنا داریم با راه اندازی رشته های بولدرینگ و داینو، در این بخش ها نیز حرفی برای گفتن در کشور داشته باشیم.

وی از داود رکابی، محمد حسام باقری، فرناز اسماعیل زاده و الناز رکابی به عنوان چهار ملی پوش سنگ نوردی استان یاد کرد و خاطر نشان نمود: از آنجایی که در رده سنی جوانان به دلیل مشکلات نظام وظیفه و تحصیلات دانشگاهی از داشتن ورزشکاران آماده بی بهره ایم، لذا برنامه استعدادیابی را در سالجاری به طور جدی دنبال خواهیم کرد.

صدیقیان در خصوص اعزام ورزشکاران زنجانی به رقابت های برون مرزی، تصریح کرد: داود رکابی از زنجان به عنوان تنها نماینده ایرانی در فستیوال جهانی سنگنوردی انگلستان که اردیبهشت ماه سالجاری برگزار می شود، حضور خواهد یافت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد