گشت سنگ

ترویج ورزش مهیج سنگنوردی و کوهنوردی

گشت سنگ

ترویج ورزش مهیج سنگنوردی و کوهنوردی

افتتاحیه و مسابقه

مراسم افتتاحیه دیواره جدید صخره نوردی یزد واقع در سالن ورزشی کوثر همراه با مسابقه سنگنوردی جام فجر برگزار میگردد.

زمان: پنج شنبه 29/11/88 ساعت 16

مکان : صفاییه - بلوار پاسداران - مجتمع ورزشی کوثر

از عموم علاقمندان جهت حضور در این مراسم دعوت به عمل می آید.

«صعود» شماره ۷ منتشر شد

«صعود» شماره ۷ منتشر شد

 

هفتمین شماره نشریه «صعود»، بولتن خبری فدراسیون کوه نوردی و صعودهای ورزشی، منتشر شد.

نسخه الکترونیکی این نشریه را می توانید به زودی از طریق بخش مربوط به آرشیو «صعود» در پایگاه خبری فدراسیون  دریافت نمائید.

در این شماره: اخبار فدراسیون، هیئت ها ، گروه ها، آلبوم تصاویر، گزارش عبور از کویر ریگ جن ، احداث جان پناه ژنده پیل، منابع پزشکی کوهستان، گزارش دوره مربیان غارنوردی، یادی از زنده یاد داودی و ...

باز هم بهمن، باز هم حادثه!

دبیر هیات استان کرمانشاه:
از پنج کوه نورد گرفتار بهمن یکی هم‌چنان مفقود است!

دبیر هیات کوه نوری و صعودهای ورزشی استان کرمانشاه گفت: از 10 روز پیش که حادثه بهمن برای پنج کوه پیمای کوه دالاخانی سنقر بوجود آمد تاکنون موفق نشده‌ایم فرد مفقود شده در این حادثه را پیدا کنیم.

کیومرث لارتی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ـ منطقه کرمانشاه اظهار کرد: 10 روز پیش پنج کوه نورد که از کارکنان شاغل و بازنشسته آموزش و پرورش به صورت آزاد و بدون هماهنگی با هیات، کوه پیمایی خود را به کوه دالاخانی از ارتفاعات شهرستان سنقر آغاز کردند که در موقع بازگشت دچار سانحه بهمن شده و دو نفر از آنها دچار آسیب جزیی شده و یک نفر دیگر مفقود شد که تاکنون موفق به یافتن این کوهنورد نشده‌ایم.

لارتی با اشاره به اینکه برای رسیدن از دامنه کوه تا محل حادثه سه ساعت زمان طول می‌کشد، تصریح کرد: در روز نخست تیم اعزامی برای کاوش تا شب به تجسس مشغول بود اما متاسفانه موفق به کشف کوهنورد مفقود شده نشد، عملیات تجسس در روز شنبه (10 بهمن) ادامه پیدا کرد تا اینکه تیمی متشکل از 26 نفر در روز سه شنبه (13 بهمن) به منطقه اعزام شد و عملیات تجسس را تا بعد از ظهر ادامه داد و بدون هیچ گونه موفقیتی بازگشت. وی گفت: از آن به بعد تاکنون به دلیل شرایط نامساعد جوی موفق به اعزام هیچ تیم تجسسی به منطقه نشده‌ایم و در اولین فرصت و مساعد شدن شرایط جوی عملیات تجسس را ادامه می دهیم.

لارتی گفت: منطقه سقوط بهمن در کوه یاد شده 400 متر طول و 150 متر عرض دارد که تا کنون نصف آن کاوش شده است و کاوش نیمه باقی مانده بستگی به شرایط جوی دارد.

مسابقه ئی به یاد زنده یاد «محمد داودی»؛

مسابقه ئی به یاد زنده یاد «محمد داودی»

به مناسبت بزرگداشت بیستمین سالگرد فقدان زنده یاد «محمد داودی» امروز ۱۹ بهمن ماه؛ یک دوره مسابقه ی سنگ نوردی در رشته سرطناب، از ساعت ۱۷در سالن سنگ نوردی «داودی» در مجموعه ورزشی شهید شیرودی برگزار می شود.

این مسابقه ویژه کارآموزان (آقایان) بوده و علاقه مندان می توانند با ارائه معرفی نامه از سوی مربیشان در این رقابت شرکت کنند.